Kuningal külas

Tema majesteet Rootsi kuningas Carl XVI Gustav pühitses oma 50. sünnipäeva 1996. aastal. Meie „Päevalehes“ ilmus Rootsi kuninga kutse neile eestlastele, kes teadsid oma sugulusest rootslastega tulla Stockholmi tema sünnipäevale. Mina olen isapoolse rootsi päritoluga. 1575. aastaltuli Prangli saarele rootslasi. Hiljem sai nende elukohaks Maardu küla Harjumaal.

Otsustasime koos abikaasa Ukkoga Stockholmi sõita. Reis laevaga Tallinn-Stockholm algas 3. mail 1996. aasta hommikul. Piletid olid meile hinnaalandusega. Stockholmi sadamas ootasid külalisi bussides giidid, kes eesti keeles linna tutvustasid. Pidulikul vahtkonna vahetusel kuningalossi ees oli ka Rootsi kuningas ise. Stockholmi peatänaval olid kaetud kohvilauad, kohv ja ka karastusjoogid. Pakuti sünnipäevakringlit. Ilm oli väga ilus. Jõudsime Ukkoga käia ka margikauplustes. Tema oli filatelist ja teadis, mida osta.

Õhtuks läksime laevale, kus ka ööbisime. Rootsilaud ja puuvili oli tasuta. Alkoholi ja vee eest tuli endal maksta. Südaööl pakuti laeval vardas küpsetatud põrsapraadi. Seda jagas soovijaile laeva peakokk.

Järgmisel hommikul jõudsime Tallinna. See reis Rootsi on ilus mälestus meenutamiseks.

Reisil käisid Ukko Kala ja Vilma Metstak-Kala.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )